Subscribe Now: google

Add to Google Reader or Homepage

Wednesday, February 9, 2011

Kelebihan Herba

KELEBIHAN RAMUAN HERBA DALAM PERUBATAN MASAKINI

Tumbuhan yang ada di permukaan bumi memiliki keistimewaan dan keutamaan tersendiri. Kesuburan dan kehijauannya merupakan anugerah Allah SWT sehingga di dalamnya memiliki keberkatan dan rahmat yang besar. Melalui siraman hujan dan sinaran matahari maka tumbuhan-tumbuhan tersebut mempunyai kelebihan yang dapat menyembuhkan penyakit dan
menjadi bahan yang boleh mengatasi masalah yang dihadapi manusia.

Setiap penyakit yang menimpa seseorang pasti ada ubat yang boleh menyembuhkannya. Melalui ketentuan tersebut, manusia sering berusaha untuk mencari formula agar dapat merawatnya dengan sempurna. Dengan pertolongan Allah, maka maka manusia sentiasa membuat kajian terhadap berbagai jenis tumbuhan herba yang boleh dijadikan sebagai penawar terhadap berbagai jenis penyakit. Akhirnya itu akan meringankan individu untuk menghadapi kehidupan harian.

PETUA-PETUA YANG BERKAITAN DENGAN TUMBUHAN HERBA.

1.      Menghaluskan wajah

a.      Kulit berminyak


Kulit yang berminyak cepat merosakkan make-up, umtuk mengatasinya gunakan dua biji kentang yang dihancurkan hingga lembut, gunakan sebagai bedak hingga merata selama 20 minit. Sesudah itu, wajah dibersihkan dengan air bersih. Ambil daun saderi/daun bawang secukupnya, hiris kecil-kecil lalu dimasukkan ke dalam mangkuk yang berisi air mendidih dan biarkan selama 20 minit. Simpan dalam peti sejuk dan gunakan pada waktu malam dengan mengoles-oles muka dan bersihkan setelah kering.

b.      Kulit kering
 
Buah aprikot dihancurkan lalu tempelkan tipis-tipis di bahagian muka hingga rata. Setelah kering dicuci dengan air hangat.
 
Buah epal dihiris-hiris lembut, airnya digosokkan pada kulit muka dan biarkan sampai kering dan setelah itu bersihkan dengan air sejuk.
About the Author
About Me Well, you know me rite..
Jana Pendapatan Tambahan Anda Disini. Tanpa Modal.